CAP - Program prevencije zlostavljanja

Predškolski CAP dio je CAP programa prevencije zlostavljanja djece i provodi se prema planiranom kurikulumu u radionicama za djecu u vrtiću.

U dijelu namijenjenom djeci obuhvaća:

  1. aktivnosti za pripremu djece ( provode ih odgojiteljice prije provođenja radionice, integrirano u programu skupine), 
  2. dječju radionicu (provodi CAP tim), 
  3. aktivnosti koje se provode nakon radionice (odgojiteljice u odgojnoj skupini, integrirano u programu skupine). 

Roditeljima se na roditeljskom sastanku prezentiraju ciljevi i vrijednosti programa

Voditeljice programa (CAP timovi) su:

odgojiteljice: Štefica Štimac, Vesna Čagalj, Tajana Hergešić-Adamović, Mirjana Mandir i Kristina Barišić, Alka Požnjak Malobabić pedagog, Ljubica Duspara psihologinja.

Što djeca uče djeca u CAP Programu:

  • jasno i glasno kažu NE onome tko ih pokušava ugroziti 
  • u opasnosti pobjegnu na najbliže sigurno mjesto 
  • viču što glasnije mogu
  • traže pomoć odraslih u koje imaju povjerenja - to nije tužakanje 
  • traže pomoć vršnjaka 
  • uvijek budu na sigurnoj udaljenosti kad razgovaraju s nepoznatom osobom 
  • nikad ne prihvaćaju darove, obećanja i ponude u zamjenu za ulazak u auto ili stan nepoznate osobe 
  • razlikuju dobre i loše tajne 
  • ako ih uhvati neznanac, pokušaju ga zbuniti udaranjem u osjetljive dijelove tijela, maknuti mu ruku s usta snažnim povlačenjem za mali prst u suprotnom pravcu 
  • ne idu sami u potragu za neznancem već da nastoje što bolje zapamtiti kako je izgledao i to tome obavijeste odrasle 
  • ako ih poznata odrasla osoba plaši i zbunjuje svojim zahtjevima, osobito ako traži da to ostane "naša mala tajna", uče da nikako o tome ne smiju šutjeti nego reći odraslima koji im vjeruju i govoriti dok im netko ne povjeruje

Svake godine ovim programom je obuhvaćamo oko 100-tinjak djece u šestoj godini života.

Roditeljima se na roditeljskom sastanku prezentiraju ciljevi i vrijednosti programa.

Povratne informacije odgojiteljice nakon realiziranih radionica s djecom:

  • jasno prezentirano djeci, 
  • na zanimljiv način i s mjerom realizirane radionice, 
  • djeci približene "tabu" teme, 
  • dobra priprema za život, 
  • forma igrokaza jednostavna za djecu, 
  • direktan i otvoren pristup prema djeci i poznate osobe koje su ga prezentirale pridonose otvorenosti djece i prihvaćanju sadržaja Programa

Reakcije djece su izuzetno pozitivne, aktivno su uključeni u razgovor, igru uloga i praćenje sadržaja Programa.


Ispiši stranicu