CAP - Program prevencije zlostavljanja
Predškolski CAP dio je CAP programa prevencije zlostavljanja djece i provodi se prema planiranom kurikulumu u radionicama za djecu u vrtiću.
U dijelu namijenjenom djeci obuhvaća:
-
aktivnosti za pripremu djece ( provode ih odgojiteljice prije provođenja radionice, integrirano u programu skupine),
-
dječju radionicu (provodi CAP tim),
-
aktivnosti koje se provode nakon radionice (odgojiteljice u odgojnoj skupini, integrirano u programu skupine).
Roditeljima se na roditeljskom sastanku prezentiraju ciljevi i vrijednosti programa
Voditeljice programa (CAP timovi) su:
odgojiteljice: Štefica Štimac, Vesna Čagalj, Tajana Hergešić-Adamović, Mirjana Mandir i Kristina Barišić, Alka Požnjak Malobabić pedagog, Ljubica Duspara psihologinja.
Što djeca uče djeca u CAP Programu:
-
jasno i glasno kažu NE onome tko ih pokušava ugroziti
-
u opasnosti pobjegnu na najbliže sigurno mjesto
-
viču što glasnije mogu
-
traže pomoć odraslih u koje imaju povjerenja - to nije tužakanje
-
traže pomoć vršnjaka
-
uvijek budu na sigurnoj udaljenosti kad razgovaraju s nepoznatom osobom
-
nikad ne prihvaćaju darove, obećanja i ponude u zamjenu za ulazak u auto ili stan nepoznate osobe
-
razlikuju dobre i loše tajne
-
ako ih uhvati neznanac, pokušaju ga zbuniti udaranjem u osjetljive dijelove tijela, maknuti mu ruku s usta snažnim povlačenjem za mali prst u suprotnom pravcu
-
ne idu sami u potragu za neznancem već da nastoje što bolje zapamtiti kako je izgledao i to tome obavijeste odrasle
-
ako ih poznata odrasla osoba plaši i zbunjuje svojim zahtjevima, osobito ako traži da to ostane "naša mala tajna", uče da nikako o tome ne smiju šutjeti nego reći odraslima koji im vjeruju i govoriti dok im netko ne povjeruje
Svake godine ovim programom je obuhvaćamo oko 100-tinjak djece u šestoj godini života.
Roditeljima se na roditeljskom sastanku prezentiraju ciljevi i vrijednosti programa.
Povratne informacije odgojiteljice nakon realiziranih radionica s djecom:
-
jasno prezentirano djeci,
-
na zanimljiv način i s mjerom realizirane radionice,
-
djeci približene "tabu" teme,
-
dobra priprema za život,
-
forma igrokaza jednostavna za djecu,
-
direktan i otvoren pristup prema djeci i poznate osobe koje su ga prezentirale pridonose otvorenosti djece i prihvaćanju sadržaja Programa
Reakcije djece su izuzetno pozitivne, aktivno su uključeni u razgovor, igru uloga i praćenje sadržaja Programa.
Ispiši stranicu